Identitetsforslag til sushi/tapas koncept

Identitetsforslag til sushi/tapas koncept

—  grafisk design · identitetsdesign · logo · mønsterdesign

'Sushimundo' er vores nyligt færdiggjorte forslag til en ny identitet til en cafe på Amager Torv på strøget i København. Cafeens koncept var at kombinere tapas og sushi for at tilbyde en hurtig snack til de shoppende turister!
Ejeren ville gerne give cafeen et internationalt præg. Vi valgte derfor at bruge det spanske ord 'mundo', som giver nogle internationale associationer og som vi alle ved, stammer tapas jo fra Spanien. Og 'sushi' i navnet relaterer selvfølgelig til... sushi! – derfor hedder cafeen Sushimundo.
Til den tegnede del af logoet fandt vi på at kombinere tre fisk til en stiliseret blomst. Når blomsterne bliver gentaget danner de et simpelt mønster som vi har brugt både grafisk og i indretningen rundt omkring i cafeen.
Stemningen i designet er sofistikeret med et strejf af natklub, da ejeren gerne ville servere cocktails fra en bar i cafeens nederste etage. Logo fonten er en geometrisk sans serif (Twentieth Century), som vi også har brugt til overskrifter. For at gøre designet ekstra sofistikeret har vi brugt Adobe Caslon sat i kursiv til brødteksten i menu-kortene.
Identitetens farver er sort, dyb lilla, bronze og mørkebrun – alle kombineret med hvid for at undgå en alt for mørk og uvelkommen atmosfære.
Planerne og forslaget til indretningen ligger vi snart op i sin egen post – men se visualiseringen af logoet på facaden nederst.

Typografi, logo og farver fra identiteten til restauranten Sushimundo. Menukort i lilla og kobberfarvet for restauranten Sushimundo. Facadefoto af restauranten Sushimundo med kobberskiltning og lilla belysning i vinduerne.