Eventdesign og logo til Finansteltet på Folkemødet

Eventdesign og logo til Finansteltet på Folkemødet

—  eventdesign · visuel identitet · folkemødet · grafisk design

Vi har designet logo og grafisk identitet til den samlede finanssektors debattelt på folkemødet. Finansteltet er et samarbejde mellem 3 af finanssektorens store interesseorganisationer: Finanssektorens Arbejdsgiverforening, Finansforbundet og Finans Danmark.
Identiteten tager afsæt i farven blå som de fleste kender og forbinder med finans- og bankverdenen. For at understrege festival-stemningen, som man må sige præger Folkemødet, har vi brugt store brede striber i en frisk sommerblå farve som det bærende element i identiteten. Striberne leder tankerne hen på gamle badehuse og teltduge, og er med til at understrege den uformelle tone på Folkemødet. Derudover er den blå farve også knækket lidt i en turkis retning så vi kommer væk fra det super-seriøse bank-look. Men logo og typgrafi, som er sat med skrifttypen Melior, har dog fået lov at bevare en dybe blå tone.
Som en del af identiteten har vi også designet og layoutet en invitation og et program, som også fungerede som plakat-opslag i B2 størrelse i en stander udenfor teltet, så forbipasserende kunne holde øje med dagens program.