Informationsgrafik til COWI magasiner

Informationsgrafik til COWI magasiner

—  grafisk design · illustration · informationsgrafik · infografik

I december 2011 lancerede COWI deres nye strategi og identitet. I den forbindelse leverede vi en informationsgrafik til COWI's interne magasin 360.
Grafikken illustrerer hvordan hele koncernen har haft en finger med i spillet i forhold til den nye strategi og identitet. COWI kom selv med idéen til at processen skulle illustreres som en maskine og de havde selvfølgelig 7 punkter som skulle med på tegningen. Derefter omsatte vi det hele til en sjov og fængende tegning. Og illustrationen bruger selvfølgelig farveskalaen fra den nye identitet.
Ud over Strategimaskinen har vi også leveret to andre informationsgrafikker til COWI's blad Scope, som også bliver læst af samarbejdspartnere og kunder. Grafikkerne var til 2 artikler om henholdsvis den danske folkeskoles IT test system og om cost/benefit beregninger i forhold til udvidelse af de Københavnske kloaker.