Mini <em>identitet</em> til web-bureau

Mini identitet til web-bureau

—  illustration · identitetsdesign · logo · grafisk design

Jesper Nyholm fra WellWare bad os om at redesigne deres identitet så den matchede deres værdier og visioner. WellWare har specialiseret sig i internetbaserede sundhedskampagner.
WellWare vil gerne have folk til at forbedre deres sundhed gennem online motionskonkurrencer og lignede. Konkurrencerne skal så gerne få folk ind i en stabil bevægelse mod en sundere livsstil.
Stabiliteten symboliseres ved den uendelige loop der tegnes i logoet. Cirklen over logoet gør det til en menneskekrop i bevægles og trækker referencer til logoer fra de gamle idrætsforeninger. Dette menneskelige præg understreges af den valgte skrift, som hedder Foco. Den er dejligt rund, meget menneskelig og imødekommende samtidigt med at den er læsbar.
Logoets rene mono-line look og den forholdsvis rene logotype sender et signal om at her leveres stabile IT-løsninger.
Vi foreslog også et sæt farver (se nederst) og en illustrationsstil. De primære farver er sort og hvid for at understrege det seriøse i IT-løsningerne og de virkninger de har på folks helbred. Den røde som signalerer passion og viljen til at ændre livsstil.